Dag 294 veronderstellingen herdefiniëren

I have also been working with redefining the word ‘problem’ from seeing it as something ‘burdening’ to seeing a ‘problem’ as a ‘challenge that calls for a solution’. It is remarkable how much difference redefining a word makes.Deze tekst las ik ergens bij een Destonian.

Dit herdefiniëren van bewuste punten die ik als gedachten in mezelf gewaar heb gemaakt, zie, realiseer en begrijp, maakt een verschil om een probleem, inderdaad als een uitdaging te ervaren, en te interpreteren als informatie waarmee ik óók een andere richting kan bepalen.In plaats mee-surfen op mijn automatische reacties is dit tevens een uiting van respect naar mezelf en naar anderen binnen mijn wereld en realiteit.

Zie previous blog voor context

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik me aanpas aan mijn grillen en grollen. Als en wanneer ik me aanpas aan mijn grillen en grollen en vervolgens in reactie wil schieten:’Nee zeg, mezelf Stop en Adem. Ik realiseer me, op de automatische piloot toegeven aan mijn grillen en grollen, is voor mij niet langer een optie. Ik realiseer me dat ik zelf richting kan bepalen in plaats zomaar iets te doen. Ik stel mezelf ten doel als en wanneer ik zonder doelgerichte keuze een richting wil inschieten zoals een kip die zonder kop rondhuppelt doet, me realiseer dat ik mezelf ineffectief ondersteun en inzie en begrijp dat ik mezelf verhinder om vanuit zelfexpressie in Hier, vanuit eenheid en gelijk, doelbewust mijn richting kan bepalen als waartoe ik in staat ben.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik toegeef aan mijn grillen en grollen op het moment deze in mezelf reflecteert, in mezelf reageer, deze situatie creëer, door middel van de spiegels in de buitenwereld. Ik realiseer me dat ik mijn omgeving heb ervaren als probleem. Ik realiseer me dat ik mijn interne mind ik zichtbaar maak in relatie tot anderen. Ik stel mezelf ten doel dat ik mijn reacties op anderen als in mezelf aanvaard en toegestaan ervaar gebruik als middel om mijn mind te ontdoen van energetische reacties die mijn fysieke pijntjes creëren

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik me ‘te pas en te onpas’ heb aangepast aan externe veronderstelling van de verslavingszorg die in het verleden predikte ‘eens verslaafd, altijd verslaafd’ Als en wanneer ik in reactie van angst en aanpassing schiet naar aanleiding van berichtgeving en de veronderstelling van de verslavingszorg: ‘Nee zeg, mezelf Stop en Adem. Ik realiseer me door deze informatie plaats in mezelf in een afhankelijke positie die angst genereert wil presteren, aan wil tonen dat ik zonder alcohol op een beter mens ben omdat ik het presteer om zonder alcohol zijn kan leven volhoud Ik realiseer me dat deze veronderstelling extra druk en stress manifesteert omdat er aan alcohol gebruik een voorwaarde plakt die meer onrust en faalangst creëert Ik stel mezelf ten doel dat een diagnose als voorwaarde voor stoppen met alcohol nuttigen geen toegevoegde waarde heeft voor mijn herstel proces omdat ik me realiseer dat een diagnose en ziektebeeld veronderstellingen zijn waaraan factuurmomenten worden gekoppeld, los staat van mijn proces om af te rekenen met alcohol

wordt vervolgd

 

Geef een reactie

