Dag 292 wat heb ik te bieden, zoektocht naar balans

Door de invloed van alcohol werd ik gewaar van een verandering in mijn denken. Een klik in mijn hoofd waardoor ik mezelf toestond dat ik mocht ontspannen.

Deze switch in mijn geest kon ik zelf bewerkstelligen door een hoeveelheid alcohol te nuttigen. Door deze bewuste handeling, kon ik de negatieve energie uit woorden die aan mijn gedachten plakte, ombuigen naar een positief ontspannen gevoel. Ik realiseer me dat ik naar balans zocht, een keuze moest maken.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik de keuze maakte om me ontspannen te voelen door negatieve gedachten om te buigen naar positieve gedachten met behulp van alcohol

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik door mijn keuze voor een keuze in mezelf disbalans tussen positief en negatief creëer.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb om door mijn aandacht te richten op een van beiden, wel drinken/niet drinken

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb om de energie die tussen het bestaan van beiden ontstaat ‘frictie en weerstand’ in mezelf in stand houdt, is blijven bestaan door alcohol misbruik in mezelf toe te staan.

Ik realiseer me dat de gedachten, emoties en gevoelens die beiden oproepen verdwijnen met consequent zelfvergeving toe-passen op beiden, zowel positief als negatief roept positief en negatief op.

Ik realiseer me dat ik door zelfvergeving toepassen onbewuste gedachten en gewaarwordingen in mezelf zichtbaar maak. Deze inzichten kan ik inzetten als informatie voor correcties.

Ik realiseer me daarnaast dankbaarheid voor het feit dat ik me realiseer dat anderen waarin ik mezelf zie, aan mij, mijn aanwezige weerstand en frictie spiegelen, de weerstand en frictie van mezelf in mezelf toont.

contex previous klik

Na de omschakeling, negatief naar positief door alcohol gebruik, kregen mijn gedachten; ‘wat denken anderen van mij’; ‘ben ik een aantrekkelijke gesprekspartner voor andere mensen, zijn zij überhaupt geïnteresseerd om met mij in gesprek te gaan en want wat heb ik eigenlijk te melden, een andere betekenis. Gedachten die me kort daarvoor nog weerhielden om het gesprek aan te gaan, deze weerstand verdween onder invloed van de alcoholische consumpties. Ik voelde me veiliger om mijn zegje te doen.Zelfs nadat mijn gesprekspartner een signaal gaf waar ik anders zou schrikken. Bijvoorbeeld bij afwijkende argumenten waardoor ik kritiek ervoer op mijn bijdrage. Of een bepaalde blik in de ogen die mij deed twijfelen. Zo van ‘oeps, die is boos of geërgerd zeg’. Ik werd ondanks deze signalen wel onbevangen en spontaan, waar ik kort daarvoor, voor de ‘klik’, bevangen werd, in relatie tot de zelfde gedachten, door angst en onzekerheid.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik mijn gedachten in verband bracht met externe signalen waaraan ik MIJN negatieve beoordeling van de situatie heb bepaald, waarop ik anders automatisch zou dichtslaan of afhaken.Deze externe invloed die mij in mijn mind beleving domineerde en zonder het gebruik de hulp van de alcoholische drankjes.

Nadat ik ontspannen was sprak ik honderd uit omdat ik dacht dat ik me door alcohol misbruik kon ontdoen van de negatieve invloed die mijn gedachten op me hadden.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb nadat ik alcohol had gedronken ontspannen was

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb door invloed van alcohol honderd uit sprak

Ik vergeef mezelf dat ik niet zag en begreep dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik dacht dat alcohol als opstap maatje mij misbruikte om de negatieve invloed van mijn gedachten te neutraliseren naar een positieve ontspannen ervaring van mezelf in mezelf, waardoor ik alcohol als middel en excuus gebruikte om wel in gesprek te durven gaan

Mijn realisatie in mijn vorige blog beschrijf ik dat ik grondig zal onderzoeken welke factoren aanleiding zijn/waren om gespannen te raken o.a. stoppen met alcohol is onmogelijk en welk excuus gebruikte ik om wel te drinken, conclusie: de realiteit van mijn mind blijven ontvluchten

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb om te denken: zonder alcohol kan ik me niet ontspannen

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb om te denken: zonder alcohol heb ik geen boeiend verhaal en dacht ik ben voor anderen niet boeiend genoeg want mijn zus kon volgens mijn moeder beter leren, en beter leren boeide haar meer dan mijn verhaal na school bij een kopje thee

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben de gedachte zeg maar niets want ik los het zelf wel op waardoor ik niet afgewezen wordt omdat anderen toch niet naar mij willen luisteren

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik alcohol bewust gebruikt heb om mijn negatieve gedachten van onzekerheid te verdoven

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik met alcohol op na de klik dacht dat ik mijn negatief geladen gedachten kon ombuigen naar positief geladen gedachten

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik met alcohol vervolgens een zelfverzekerdheid karakter kon etaleren/acteren, dacht dat ik anderen imponeerde als het imponeer karakter

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb om te denken dat het middel alcohol de uitgelezen manier was om de negatieve problemen, gevoelens, emoties en aannames te ontvluchten, waarin ik geloofde binnen mijn wereld en realiteit

wordt vervolgd…..

Geef een reactie

