Dag 273 externe anderen zijn het schuld

 

Naar aanleiding van mijn vorige blog realiseer ik me dat ik naar aanleiding van mijn interne focus anderen de schuld geef en onbewust verantwoordelijk maak voor de problemen die in mijn wereld en realiteit ontstaan nadat anderen afwijken van mijn interne eisen, verlangens en verwachtingen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan heb en aanvaard dat ik nog steeds accepteer dat mijn mind-reactie mij bestuurt.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan heb en aanvaard dat van alle verschijnselen die ik kan waarnemen de omvang en de invloed van mijn externe omgeving om me heen slechts weerspiegeld wordt door mijn innerlijke interpretatie die ik ervan maak.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan heb en aanvaard dat ik vanuit mijn innerlijke interpretatie onvoldoende zie en begrijp dat ik de schuld die ik aan anderen verbind als zodanig in mezelf als mind geladen reacties naar aanleiding van externe anderen of gebeurtenissen, ontstaat/leeft/bestaat/existeert.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan heb en aanvaard te denken dat zij/men geen oog heeft voor of te weinig rekening houdt met mijn behoeften.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan heb en aanvaard te hebben dat ik me vergis in mijn vooronderstelling dat ik anderen of de situatie verantwoordelijk maak voor de afwijking die ik ervaar ten aanzien van mijn interne verwachting die verschilt van de externe realiteit.

Ik realiseer me dat naast mijn interne verwachting de externe situatie of persoon van inzicht kan verschillen.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben omdat ik me realiseer dat naast mijn interne verwachting de externe situatie of persoon van inzicht kan verschillen daardoor onbewust vanuit mijn vooronderstelling heb geleefd dat anderen onvoldoende rekening houden met mijn behoeften.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan heb en aanvaard te denken dat het anderen koud laat hoe ik me voel.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik mijn behoeften wil najagen, claimen van anderen opeis en denk dat ze dan wel rekening houden met mijn onvervulde behoeftes.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan heb en aanvaard dat ik mijn gemis aan affectie verwar met onvoorwaardelijke liefde.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan heb en aanvaard dat ik denk dat intimiteit gebaseerd is op voorwaarden.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan heb en aanvaard dat onvoorwaardelijk steun en affectie gebaseerd is op voorwaarden ‘doe jij iets voor mij doe ik iets voor jou.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb te denken als ik aardig ben zijn anderen ook aardig.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb te denken als ik maar vriendelijk ben worden anderen vanzelf vriendelijk.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan heb en aanvaard te denken als ik de goede vrede wil herstellen/bewaren de goede vrede in anderen zal ontstaan.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik mijn woorden en behoeften inslik om de goede vrede te bewaren.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik denk dat mijn behoeften anderen koud laat.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik denk dat mijn behoeften anderen koud laat en als ik mijn behoeften bespreek anderen mijn behoeften ook/toch negeren omdat het hen koud laat wat mijn behoeften zijn.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik mijn behoeften najaag ten kostten van anderen.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik mijn behoeften najaag ten kostten van anderen en uit contact van de radar verdwijn zodra mijn eisen genegeerd worden.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan heb en aanvaard te denken dat ik meer mag nemen dan geven verwar met de polariteit dat ik neem om mijn onvervulde behoeften te compenseren, aandacht geven aan mijn onvervulde wens en hang naar aandacht, affectie en duidelijke voorspelbare grenzen en gezond voorbeeld gedrag/voorbeelden van mijn identificatie figuren (ouders, leraar’docent, en andere gezagdragers) die borg moesten staan voor mijn veiligheid.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan heb aan aanvaard dat ik meer oog had voor het vervullen van mijn onvervulde behoeften de behoeften van anderen niet altijd kon respecteren, met name in intieme relaties, omdat ik alleen oog had voor de vervulling van mijn onvervulde behoeften.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik mijn gemis en drang/verlangen naar onvoorwaardelijke affectieve steun zie als de vervulling van mijn emotionele en affectieve behoefte, intimiteit ervaar en verbind aan onveiligheid, onvoorspelbaarheid en onbetrouwbaarheid.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik intimiteit ervaar, verbind aan en verwar met onveiligheid, onvoorspelbaarheid en onbetrouwbaarheid waardoor ik er rekening mee houdt dat intieme relaties eindig zijn en gedoemd te mislukken.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan heb en aanvaard dat ik succes hebben zelf verstoor omdat ik denk dat wat ik aanpak en in gang zet gedoemd is te mislukken.

Ik realiseer me dat ik vroeger trots was op een oom waarvan ik dacht dat hij succesvol was omdat hij altijd weer thuis kwam met zijn truck na een lange reis waar mijn vader thuis kwam met stukken aan zijn truck. Ik ging materieel succes verwarren met mijn vraag naar en behoeften aan affectieve veiligheid en steun om te lukken, in plaats van mislukken.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik primair focus op mislukken.

Als en wanneer ik mezelf verdoem tot mislukken omdat ik reageer op externe factoren mezelf stop en adem.

Ik realiseer me nadat lichte irritatie in mezelf ontstaat me bewust wordt van mijn reactie op en naar aanleiding van een externe situatie, gebeurtenis of persoon.

Ik realiseer me dat dit irritatie signaal mijn inzicht/ingang vormt naar de eliminatie van de positief/negatief geladen lading die ik heb verbonden aan mijn eisen en verwachtingen waaruit mijn interne problemen ontstaan in relatie tot externe intieme en werk gerelateerde relaties.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan heb en aanvaard dat ik mijn innerlijke ervaring vertaal naar mijn verwachting naar hetgeen ik van externe anderen, situaties of gebeurtenissen verwacht/eis als vervulling van mijn onvervulde gezonde behoeften.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik me primair focus op ongezonde inzichten in problemen en mislukken denk in plaats van te denken in oplossingen, eenheid en gelijkheid denken in oplossingen en gezonde mogelijkheden hetgeen het beste is voor allen en Alle Leven.

Ik realiseer me dat ik onbewust primair focus op ongezonde mogelijkheden, problemen en mislukken mezelf verhinder om effectief te zijn als waartoe ik in staat ben binnen mijn wereld en realiteit.

Ik realiseer me dat ik onbewust primair focus op ongezonde mogelijkheden, problemen en mislukken mezelf verhinder om effectief te zijn als waartoe ik in staat ben binnen mijn wereld en realiteit.

Geef een reactie

