Dag 272 Met mijn interne gedachten een externe situatie willen beïnvloeden.

Afbeeldingsresultaat voor interne gedachten de externe werkelijkheid veranderen

Naar aanleiding van feedback van mijn buddy herzie/schrijf ik een zelfvergeving.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik geen controle heb over de externe situatie waardoor ik in mezelf onmacht ervaar en me vervolgens realiseer ‘ik vind mijn reactie niet prettig’ waarop ik vervolgens de tafel vast pak, want ik erger me en heb besloten dat ik niet wil weglopen en wil blijven.

Feedback

Ik zou deze bovenstaande zelf-vergeving herbekijken, want je hebt nooit controle over je externe situatie, kan ook niet – dus ik zou hier geen zelf-vergeving over toepassen. Kijk misschien eerder naar het geloof dat je in dat moment geen controle had over jezelf?

Welk geloof hanteer ik op het moment dat ik reageer op extern geluid waardoor ik mijn focus verlies?

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik door mijn geloof om de externe situatie te beïnvloeden verwar met het feit dat ik de controle over/in mezelf verlies.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik in mezelf onmacht ervaar omdat ik denk dat ik geen controle heb op de reacties van geluid uit mijn omgeving, mijn reactie op geluid is dat ik in mezelf produceer naar aanleiding van geluid uit mijn omgeving.

Ik realiseer me dat ik licht geïrriteerd raak door een geluid uit mijn omgeving waardoor ik mijn focus op een bezigheid verlies.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik mijn reactie op extern geluid buiten mezelf wil corrigeren.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb de gedachte als degene die het geluid produceert dit geluid niet maakt dat mijn reactie op geluid verdwijnt.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik van mening ben dat mijn reactie op geluid veroorzaakt wordt door een externe factor.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik de persoon die ik verantwoordelijk maak voor mijn reactie op geluid, geluid is dat ik naar aanleiding van extern geluid bewust maak in mezelf mijn verantwoordelijkheid is als mijn reactie op geluid dat ik in mezelf aanvaard heb en toegestaan zichtbaar wordt door de bijdrage van de persoon waarop ik reageer door mijn reactie op het geluid dat in mezelf getriggert wordt naar aanleiding van een extern geluid.

Ik realiseer me dat mijn reactie op geluid zich in mezelf manifesteert naar aanleiding van een eerdere interpretatie van een situatie in reactie op geluid van een persoon of situatie in me meedraag als mijn ervaring met geluidsoverlast waaraan ik herinneringen, verwachtingen, behoeften, gevoelens, emoties en woorden heb verbonden in reactie op dat op geluidsoverlast waarin ik me minder geluid had gewenst of uitleg over de beweegredenen van en aanleiding van de geluidsoverlast productie.

Ik realiseer me dat ik mezelf verantwoordelijk heb gemaakt voor de oorzaak/aanleiding van geluidsoverlast nadat ik abrupt gewekt werd in mijn slaap waarop geluidsoverlast ontstond waarop vervolgens nooit meer gesproken is over de aanleiding van onverwacht en overmatig geluid. Ik heb hieraan mijn eigen invulling verbonden waardoor ik in reactie op overmatig geluid mijn focus verlies en afgeleid raak van mijn taak.

Ik realiseer me dat ik de persoon die mijn reactie naar aanleiding van haar geluid dankbaar moet zijn omdat ik me door haar bewust wordt van mijn interne reactie die geactiveerd wordt.

Als en wanneer ik naar aanleiding van extern geluid intern naar aanleiding van mijn interpretatie op extern geluid intern in reactie schiet omdat mijn herinnering en ervaring met geluid wordt geactiveerd de ander die aanleiding is voor mijn bewustzijn/reactie mijn mind geluid zichtbaar maakt niet in reactie schiet omdat ik denk dat die andere verantwoordelijk is voor mijn reactie, mezelf stop en adem.

Ik realiseer me dat mijn participatie in geluidsoverlast mezelf verhindert om me te focus op de taken die ik in dat moment onderneem waarin ik toestem dat ik mijn concentratie op één taak verlies waarin ik toegestemd heb dat ik concentratieverlies onderhoud en te doen in mijn wereld en realiteit, en dus mezelf verhinder om zo effectief te zijn als waartoe ik in staat ben.

Ik ga met mezelf de verbintenis aan om er zeker van te zijn dat ik mijn interne reactie op geluidsoverlast me realiseer dat ik mijn participatie in geluidsoverlast door-adem zodat ik in staat ben om me te houden aan mijn afspraak dat ik in reactie op extern geluid mezelf verantwoordelijk maak voor mijn reactie en niet wil weg lopen uit de situatie en daarvoor de tafel vast pak omdat ik in reactie schiet op extern geluid mezelf effectief ondersteun om mijn taken geconcentreerd zonder afleiding te volbrengen.

Geef een reactie

