Dag 262 mijn interpretatie

 

Afbeeldingsresultaat voor desteni mijn interpretatie

Optie 2. ‘Of is het meer dat je/ik het zo ben gaan interpreteren?’

Context Opties en previous blog

Naar aanleiding van een chat met mijn buddy realiseer ik me dat ik van mening ben/denk dat het gedrag van mensen uit mijn naaste omgeving verandert. Vandaag vervolg ik met optie 2 en onderzoek mijn mening/interpretatie.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik bij afwijkend gedrag van anderen in mezelf de gedachte aanvaard ‘ik verwacht van anderen dat zij rekening houden met mijn behoefte’.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat mijn reactie op gedrag en stemming van anderen, waar ik denk dat ik me afhankelijk maak van anderen, me realiseer ‘dit is de reflectie van mijn reactie’ waardoor mijn issues zichtbaar worden. Als en wanneer ik denk ik maak me afhankelijk van de oprechtheid, begrip en beschikbaarheid van anderen, in de momenten dat ik denk dat ik hier behoefte aan heb en van anderen aandacht verwacht me realiseer dit is een mind issues/backchat van mezelf, ik mezelf stop en adem. Ik realiseer me door mijn participatie in mijn mind issues daadwerkelijk fysiek contact vermijd met mijn familie, collega’s en partner waarin ik toegestemd heb dat ik fysiek contact onderhouden ontwijk en door participatie in vermijding mezelf verhinder om effectief te zijn als waartoe ik in staat ben binnen mijn fysieke wereld en realiteit.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb dat ik afspraken met mezelf betwijfel en vervolgens mijn gedrag afstem op anderen omdat ik denk mijn loyaliteit en oprechtheid wordt getest. Als en wanneer ik me realiseer mensen komen hun afspraak niet na denk zij doen dit bewust om mijn reactie op hun gedrag te testen, ik stop mezelf en adem. Ik realiseer me door mijn participatie in het Aanpassen Karakter dat ik afstem op extern gedrag van Anderen om de goede vrede te bewaren en kritiek te voorkomen waarin ik toestem dat ik onduidelijk en onvoorspelbaar ben in mijn gedrag waarin ik toegestemd heb dat ik onduidelijkheid onderhoud in mijn wereld en realiteit en dus mezelf zo verhinder om effectief te zijn waartoe ik in staat ben. Ik stel mezelf ten doel ik doe concrete afspraken nadat ik mijn mind reactie heb onderzocht door middel van Zelfvergeving waarop ik vervolgens Zelfcorrecties uitschrijf alvorens ik uitspraken doe naar anderen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestemd en aanvaard heb de gedachte er zijn mensen die opzettelijk hun afspraak vergeten om mijn reactie, toewijding en oprechtheid te testen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestemd en aanvaard heb dat ik buiten mezelf bij anderen op zoek ga naar geruststelling door mijn toezeggingen aan te passen.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestemd en aanvaard heb dat ik me afhankelijk maak van denkbeeldige steun van anderen waar ik deze twijfels dien te onderzoeken.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestemd en aanvaard heb omdat ik bij anderen bevestiging zoek of ik oké ben zoals ik ben en geruststelling zoek zodat men oog heeft voor mijn frustratie, twijfels en onzekerheid om mijn zegje te doen als bijdrage aan een gesprek.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestemd en aanvaard heb dat ik twijfel aan de oprechtheid van anderen.

Ik realiseer me dat ik elke uitspraak, verandering in stem, mimiek en lichaamshouding die mijn twijfel bevestigd opmerk/zie als bevestiging van het feit dat gezagdragers onbetrouwbaar zijn.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestaan en aanvaard heb de gedachte mijn beeld van gezagdragers is juist dus zij zijn onbetrouwbaar waarop ik vervolgens voortdurend aas op bevestiging van mijn interpretatie.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestemd en aanvaard heb dat ik bij elke verandering die afwijkt van mijn beeld twijfel, ontregeling en stress ervaar binnen mijn mind waarop ik vervolgens fysieke klachten heb.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toegestemd en aanvaard heb dat ik vanuit mijn mind issues anderen devalueer. Als en wanneer ik andere betwijfel en hun gedrag devalueer, ik mezelf stop en adem. Ik realiseer me dat ik enkel verantwoordelijk ben voor de interpretatie van mijn mind issues binnen mijn wereld en realiteit waarin ik participeer en mezelf verhinder om zo effectief richting te bepalen als waartoe ik in staat ben. Ik stel mezelf ten doel dat ik de invloed van mijn mind gedachten in de DIP PRO lessen blijf onderzoeken.

Geef een reactie

