Dag 256 inschikkelijk gedrag

Afbeeldingsresultaat voor negative mind compliant behavior

Mijn opvoeding was gericht op beleefd zijn. Van mij werd verwacht dat ik in mijn gedrag richting anderen, met name volwassenen beleefd in plaats onbeleefd was. Om negatieve reacties te ontlopen ben ik me inschikkelijk gaan gedragen.

De reden: ik wilde conflicten vermijden/ontwijken. Op mijn aangepaste mind inschikkelijkheid en plooibaarheid pas ik in deze blog zelfvergeving toe.

Zie voor context vorige blog

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik feedback of commentaar van anderen mezelf ervaar als onderwerp van kritiek.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik in reactie op kritiek afwijzing ervaar.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben omdat ik feedback en commentaar van anderen opvat als kritiek vervolgens denk dat ik voortdurend gecorrigeerd wordt waardoor ik in mezelf conflict ervaar.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik het gedrag van opa en oma voornamelijk geïnterpreteerd heb als kritisch en gefocust op fatsoen waaraan ik moest voldoen, waaraan ik me geconformeerd/onderworpen heb.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik vervolgens normen en instructies: recht op zitten; niet te snel/gulzig drinken; mond leeg eten; niet smakken, volwassenen laten uitpraten en als volwassen/dominante mensen praten hen vooral niet onderbreken ervaar als bewuste ‘triggerpoints waarop ik reageer’.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik op het gedrag van mijn opvoeders volgens mijn inschatting/interpretatie labels heb geplakt.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik op feedback en commentaar van in mijn beleving dominante gezagdragers labels/woorden denigrerend, laatdunkend, minachtend heb geplakt wat in combinatie met vergelijkbare mimiek, woorden en gedrag van mensen in mijn omgeving aanleidng/triggerpoints zijn waardoor ik in reactie schiet en de realiteit in hier verlies waardoor ik verzuim om richting te geven vanuit eenheid en gelijkheid.

Ik vergeef mezelf dat ik in mezelf heb toegestaan en aanvaard de gedachte dat ik in reactie op deze triggers om mijn bijdrage wordt toch alleen maar gelachen.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik mijn gedachte voorzie van cynische tegenreactie/opmerking en tegen mezelf zeg ‘anderen hebben altijd kritiek op mijn bijdrage’.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik aan reacties van anderen onvoorspelbaar vind omdat ik kritiek verwacht op mijn bijdrage.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik onzeker werd door mijn gedachten waardoor ik me in hun/het bijzijn van gezagdragers en dominante kritische mensen vaak onveilig heb gevoeld en daarom mijn mond maar houd en verzuim om mijn bijdrage te leveren aan het geheel van dat moment.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik op positieve feedback opgelucht reageer.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik in reactie op mijn afhankelijk zijn van opluchting in mezelf meer mind afhankelijk van opluchting genereer. Als en wanneer ik in reactie op de bijdrage van anderen mezelf onderwerp/afhankelijk maak van mijn verslaving/patroon ‘opgelucht zijn’, waarna ik verlang om mijn gemoedsrust te bewaren als noodzaak/reden/aanleiding/regel dat mijn bijdrage door anderen beoordeeld oké is, ik mezelf stop en adem.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat in reactie op een gebeurtenis of persoon waar ik opluchting verwacht zolang dit ontbreekt in plaats van opluchting kritiek ervaar. Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben waar ik naar een positieve mind reactie verlang als deze uitblijft/ontbreekt negatief geladen mind reactie kritiek activeer. Als en wanneer ik verlang naar een positief geladen mind reactie, ik mezelf stop en adem. Ik realiseer me als een positief geladen mind reactie uitblijft dat ik vervolgens automatisch overstap in/naar een negatief geladen mind reactie waarin ik mezelf toesta dat ik mijn mind blijf voorzien van positief/negatief geladen energie gevoel/emotie aanhechting waardoor ik mezelf verhinder om zo effectief/zonder mind reacties te zijn als waartoe ik in staat ben. Ik stel mezelf ten doel om mijn bewuste mind reactie verder te onderzoeken en door middel van zelfvergeving te ontdoen van lading omdat ik me realiseer dat ik door mijn mind reacties gevoelens en emoties activeer waardoor ik mezelf weerhoud om vanuit fysiek Leven Gewaarzijn effectief, vanuit eenheid en gelijkheid zoals Leven bedoeld is, effectief richting/Leven te ontplooien/bepalen, in iedere in/uit-ademhaling.

Ik realiseer me dat ik in reactie op negativiteit in mezelf schaamte ervaar omdat ik denk dat mijn bijdrage ontoereikend en minderwaardig is.

Als en wanneer ik in reactie op negativiteit in mezelf schaamte ervaar omdat ik denk dat mijn bijdrage ontoereikend en minderwaardig is, ik mezelf stop en adem.

Ik realiseer me dat mijn reactie op schaamte aanvoelt als leegte. Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik in reactie op schaamte in mezelf leegte ervaar. Ik realiseer me vervolgens de gedachte ‘zie je wel’ ‘ik ben totaal onbelangrijk’. Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik van mezelf denk zie je wel, en mezelf bevestig dat ik totaal onbelangrijk ben. Ik realiseer me dat mijn mind totaal onbelangrijk is binnen mijn fysiek.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik in mijn mind gedachten als in mezelf aanvaard en toegestaan dat anderen bepalen of mijn bijdrage er toe doet.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik zelf mijn bijdrage veroordeel.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben bij ontbreken van opluchting kritiek ervaar waaraan ik me volgzaam aanpas.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben de gedachte mijn bijdrage doet er niet toe waarop ik mijn woorden inslik.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben bij gebrek aan opluchting dat ik een denigrerende lacherige opmerking verwacht die ik wil voorkomen.

Als en wanneer ik in reactie op een willekeurige reactie, een reactie die ik niet verwacht in reactie schiet, ik mezelf stop en adem.

Ik realiseer me omdat ik mijn bijdrage onbelangrijk vind van mening was/ben dat mijn bijdrage er niet toe doet en dat ik vervolgens weg blijf omdat ik in mezelf conflict ervaar.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik van mening ben dat mijn bijdrage onbelangrijk is en dat ik vervolgens weg blijf omdat ik in mezelf conflict ervaar.

Ik realiseer me dat ik wegblijf omdat mijn bijdrage aan een gesprek vroeger gecorrigeerd werd uit angst voor kritiek en afwijzing. Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben uit angst voor kritiek of correctie van mijn bijdrage tijdens een gesprek of overleg mijn bijdrage inslik. Ik realiseer me dat ik door mijn besluit onzichtbaar blijf. Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik mezelf dwarsboom omdat ik besluit door het inslikken van mijn woorden anderen mijn ervaring ontzeg waarmee ik hen nuttige en zinvolle informatie onthou waarmee ik mezelf verhinder dat ik zichtbaar en gerespecteerd wordt om mijn moed/keuze dat ik ervoor kies om mijn comfortzone te verlaten.

Ik realiseer om conflict te voorkomen en de goede vrede in mezelf bewaren mezelf wegcijfer of uit beeld verdwijn. Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik succesvol zijn wegcijfer omdat ik uit beeld verdwijn.

Ik realiseer me dat door dit gedrag in mezelf meer conflict is ontstaan. Als en wanneer ik uit angst voor kritiek wil wegblijven tijdens overleg om kritiek wat ik verwacht te ontlopen, ik mezelf stop en adem.

Ik stel mezelf ten doel dat ik aanwezig ben tijdens overleg dat anderen zelf wel bepalen of dat mijn bijdrage van belang is.

Ik stel mezelf ten doel dat ik mijn mondje roer tijdens mijn aanwezigheid ook als ik conflict ervaar. Als en wanneer ik conflict ervaar, ik mezelf stop en adem

Ik stel mezelf ten doel dat ik op deel twee van de vorige blog in mijn volgende blog zelfvergeving toepas.

 

Geef een reactie

