Dag 251Self-for-GIFT-ness.

Door dit schrijfproces ontdek ik de facetten waaruit mijn mind is opgebouwd. Dit proces vraagt om persoonlijk aandacht, discipline, toewijding en geduld want: ‘So many times we want the answer before we’re actually giving it to ourselves’.

Ik realiseer me dat het me niet lukt om een ervaring te vergeten zonder de herinnering aan deze ervaring te ontdoen van haar positief geladen/aanhechting (gevoel) of negatief geladen/aanhechting (emotie).

Ik realiseer me dat de relatie met deze ervaring blijft bestaan binnen mijn mind. Een gebeurtenis waar ik bijvoorbeeld wrok en irritatie ervaar in reactie/relatie tot anderen in mijn omgeving.

Dit gegeven, inzicht is en was voor mij aanleiding om het antwoord te achterhalen om mijn onvermogen, dat ik nog steeds impulsief/onbewust/automatisch reageer, om te buigen naar het vermogen dat ik zelf bepaal en richting aangeef in dit moment, in Hier, zonder de invloed van de mind (woorden, gedachten, gevoelens of emoties).

Vanuit dit onvermogen reageer ik geregeld ‘wrokkig’. Ik vind dit vervelend en hinderlijk. Hierdoor verlies ik het contact en relaties met anderen. Mijn mind reacties staan mij in de weg en verhinderen mezelf dat ik spontaan en onbevangen in Hier vanuit mijn fysiek handel.

Ik reageer op andere mensen die geluid produceren waarop ik ‘wrokkig’ en of geïrriteerd reageer.

Dus, self-forgiveness = giving myself the answers, giving yourself the insight, the seeing, the eyes, the realization, the starting point.  ‘self-forGIFTness’.

Ik realiseer me, It is a real gift, een cadeau aan mezelf, waarmee ik irritatie uit mijn systeem zal verbannen.

Ik realiseer me dat wrokkig reageren ontstaat in relatie tot geluid geproduceerd door anderen dat ik daarop vervolgens irritatie ervaar.

Ik realiseer me/zie dat ik wrokkig reageer op situaties waarin veel geluid geproduceerd wordt.

Nadat ik me bewust ben van mijn reactie denk ik vervolgens ‘waarom houden mensen geen rekening met elkaar’ en vervolgens denk ik, respectloos gedrag, onbeschoft volk, hou gewoon rekening met de hier geldende regels. Dan is er niets aan het handje. Voor context zie link.

Als en wanneer ik wrokkig reageer en vervolgens irritatie ervaar, Ik Stop mezelf door in mijn Adem te gaan.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben de gedachte dat ik onderzoek of deze tool echt werkt. Ik realiseer me dat ik mijn gedachten aan een ervaring/herinnering niet kan verdringen omdat deze reacties in mijn systeem plakken/hechten.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik onderschat heb dat ik mijn gedachten aan een ervaring/herinnering kan verdringen.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik zonder zelfvergeving uit te schrijven, dat de aanhechtingen van mijn reacties in mijn systeem blijven plakken/hechten, in mijn reactie op anderen blijf voeden waardoor ik ongelijkheid in de wereld zet wat niet het beste is voor Alle Leven.

Ik stel mezelf ten doel dat ik mijn vorige blogs in reactie op geluid verder laag voor laag en consequent zal uitdiepen om mijn onvermogen, dat mijn mind bepaald, om te zetten naar vermogen, waarin ikzelf als fysiek wezen richting bepaal zonder de invloed van de mind bepaal wat het beste is voor mezelf en Alle Leven, Leven waarin eenheid en gelijkheid voor Alle Leven startpunt is van iedere ademhaling.

 

 

Geef een reactie

