Dag 250 Mind addicted addiction

Afbeeldingsresultaat voor alcoholvrijbier addiction

Bij het zoeken naar het plaatje in deze blog begin ik onbewust het deuntje te fluiten van een bekend biermerk.

Dit alles speelt zich af in de mind. Als gemene, vriendelijke of zelfs als goedbedoelde gedachten. In ieder geval creëer ik als in mezelf aanvaard en toegestaan mezelf als de mind gescheidenheid binnen mijn fysiek.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat mijn verlangen naar iets waarover ik nu niet beschik onrust veroorzaakt.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat dit verlangen naar iets mijn/de huidige realiteit overschaduwd waardoor ik de realiteit van dit moment als fysiek zelf uit het oog verlies.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat mijn onrust ongeduld veroorzaakt.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik impulsief handel als ik ongeduld ervaar.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik door mijn impulsiviteit keuzes maak waardoor ik spijt krijg.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik aan spijt de gedachte koppel was ik de confrontatie met mijn angst om afscheid te nemen van mensen maar aangegaan. Ik realiseer me dat deze gedachte ‘had ik maar’ meer mind energie genereert. Ik realiseer me dat ik hierdoor meer onrust, ongeduld en gedachten aan alcohol energie genereer.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik mijn keuzes bekritiseer. Ik realiseer me dat kritiek nog meer mind energie produceert.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toesta en aanvaard omdat ik mijn eigenlijke mind situatie ontken daardoor zucht naar drank genereer.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik mezelf toesta in plaats alcohol een vergelijkbare hoeveelheid alcoholvrij bier drink.

Ik realiseer me dat ik beweeg in het verslaafd aan alcohol ritueel. Kort voor sluitingstijd nog even snel naar de supermarkt. Blij en voldaan als ik de mooie blikken alcoholvrij heb gescoord. Snel naar huis op de fiets. Als ik wel tijd ga ik te voet. Twee blikken in de vriezer. Ptsssuh, het lipje naar voren en het geluid van borrelend alcoholvrij bier bereikt mijn oor. Zo, das lekker denk ik. Een bijkomend voordeel is dat dit vergif geen alcohol bevat.

Wat ik signaleer/gewaar wordt is mijn verlangen naar het ritueel rond de alcohol. Ik realiseer me dat ik onverschilliger ben en laconiek omdat ik met de fiets naar de supermarkt ga. Ik realiseer me mijn gedachte dat ik wil voorkomen dat de fiets die ik te leen heb gekregen gestolen wordt. Ik realiseer me dat ik geen rekening houd met de gevolgen van mijn gedrag.

Als en wanneer ik met de fiets naar de supermarkt toe wil, Ik Stop en Adem.

Ik stel mezelf ten doel te voet naar de supermarkt.

Ik stel mezelf ten doel om mijn drang en zucht naar alcoholvrij bier Door te Ademen alvorens in overweging te nemen bier te kopen bij de supermarkt.

Ik realiseer me dat ik mijn patroon afhankelijkheid actief is.

Ik realiseer me dat ik toegeef aan alcohol na verlies ervaring. Ik verlies de controle over mijn zucht naar alcohol omdat ik toegeef aan mijn impuls om snel op de fiets alcohol te kopen.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben een verlies ervaring gebruik als excuus en verantwoordelijk maak als de controle, aanstichter van mijn impuls, wat de zucht naar alcohol genereert, omdat ik dit verlies gebruik als reden dat ik toegeef aan mijn impuls om snel op de fiets te springen om alcoholvrij bier te kopen.

Ik realiseer me dat ik de verlies ervaring gebruik als excuus om alcoholvrij bier te kopen.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik mijn mind verlies ervaring gebruik als rechtvaardiging voor overmatig alcoholvrij bier gebruik.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik me verstop achter mijn smoes/rechtvaardiging.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik mijn zucht naar alcoholvrij bier niet Dooradem.

Ik realiseer me dat ik alcoholvrij bier lekker vind met name als het koel is en koud. Ik realiseer me dat deze rituelen/oude patronen van alcohol verslaving zijn.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik mijn verantwoordelijkheid ‘te voet naar de supermarkt gaan’ ontloop.

Ik stel mezelf ten doel dat ik dit punt verder onderzoek.

Geef een reactie

