Dag 249 Dankbaar zijn

Afbeeldingsresultaat voor dankbaarheid

Door het proces te wandelen ervaar ik meer zelfvertrouwen en dankbaarheid. Ik realiseer me dat ik steeds meer en vaker rustig, zelfbewust in relatie tot anderen kan optreden omdat ik erken en herken dat ik mijn leven zelf in de hand heb. Ik ben zelf verantwoordelijk. Ik realiseer me dit omdat ik mezelf onder ogen kom. Ik zie een ervaring niet meer als een permanente tegenslag waarin ik lange tijd blijf hangen.

Ik realiseer me zodra ik mijn richting vind, net als vroeger mijn doorzettingsvermogen, vertrouwen en optimisme en mijn eigenwaarde groeit zodat ik Zelfoprecht kan en zal leven.

Ik realiseer me dat ik vanuit Zelfoprecht Leven Gewaarzijn, zelfvertrouwen, zelfbewustzijn en mijn eigen kracht, zal Leven.

Als en wanneer ik twijfel aan mijn kracht, Ik Stop en Adem.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik geregeld nog zwenk tussen de polariteit slachtoffer zijn “ik kan niets doen, ik ben onderdrukt” en tiran zijn “ik moet sterker zijn, vechten, anders ben ik het slachtoffer”.

Ik stel mezelf ten doel dat ik mezelf effectief ondersteun zodat ik handel op eigen, kalme kracht.

Ik stel mezelf ten doel door middel van deze ondersteuning dat ik zelf de verantwoording aanvaard en mezelf toesta dat ik mijn leven daadwerkelijk zal Leven.

Ik stel mezelf ten doel wat ik doe, wat ik te doen heb zal doen vanuit zelfcorrectie zonder het gevoel me te moeten rechtvaardigen of verdedigen.

Ik realiseer me dat ik zelfvergeving toepas op situaties waarbinnen ik mij slachtoffer voel of denk dat ik machteloos ben.

Ik realiseer me dat me tegenover bepaalde dominant aanwezige mensen hulpeloos voel.

Ik realiseer me dat ik afhankelijk van een uitkering denk dat ik mijn gedrag moet rechtvaardigen.

Ik realiseer me dat ik vooraf aan een groepsoverlegsituatie geloof ik dat ik geen kans heb om hieraan mijn aandeel te leveren waardoor ik door mijn veronderstelling afhaak.

Ik stel mezelf ten doel hetgeen wat ik graag doe met vertrouwen in eigen kunnen te doen. Ik stel mezelf ten doel dat ik wel iets kan bereiken.

Ik stel mezelf ten doel dat ik me minder voorbereid vooraf aan een groepsbijeenkomst en spontaan hieraan mijn bijdrage zal leveren.

Ik stel mezelf ten doel op een moment van hulpeloosheid dat ik dooradem waardoor ik mijn kracht herwin.

Ik stel mezelf ten doel dat ik de uitdaging van groepsoverleg en praten voor en in een groep aanga. Ik stel mezelf ten doel dat ik situaties binnen een vergelijkbare context niet langer uit de weg ga.

Ik realiseer en stel mezelf ten doel dat ik op het levensgebied relaties vanuit spontaan aanwezig zijn zal onderhouden.

Ik stel mezelf ten doel om te weten te komen welke aspecten van mijn persoonlijkheid en vaardigheden ik ga inzetten en welke interessesĀ  en welke wijze ik deze verder zal en kan bestuderen.

 

Geef een reactie

