Dag 247 Selfawareness

Afbeeldingsresultaat voor zelfbewustzijnDeel 2 vorige blog.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik streng en standvastig blijf als mijn verwachting gewenst gedrag van anderen uitblijft en vervolgens boos en geïrriteerd raak.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat mijn behoeften voor anderen onzichtbaar blijven zolang ik deze niet bespreekbaar maak.

Ik stel mezelf ten doel dat ik mijn behoeften communiceer.

Ik realiseer me nadat ik blogs gepubliceerd heb nog steeds boos wordt, in reactie ga omdat mijn verwachting afwijkt van de realiteit waarin ik beltegoed koop. Mijn verwachting is ik koop bij de supermarkt net zoals dit online kan voor €10,- beltegoed.

Ik realiseer me mijn uitstelgedrag.

Aan de kassa in de supermarkt zo blijkt is dit onmogelijk. Het minimum beltegoed bedraagt €15,-. Uit ergernis creëer ik stress. Vervolgens reageer ik in het bijzijn van de kassamedewerkster met de opmerking ‘wat onzinnig, stelletje oplichters’.

Ik realiseer me door de realiteit van de situatie dat mijn verwachting afwijkt. ‘Ik hou geen rekening met mijn uitstelgedrag’ en vervolgens wordt ik boos waarop ik gefrustreerd reageer.

De medewerkster verontschuldigd zich. Ik geef haar te kennen dat ik niet haar maar de provider aanspreek.

Ik realiseer me dat ik vervolgens denk dom mens je reageert zonder navraag/onderzoek/en zonder uitleg over de reden van mijn reactie. lol

Ik realiseer me omdat ik achter bleef met vragen waarop ik geen antwoord of excuus heb gekregen. Ik realiseer me dat het excuus van de kassamedewerkster in mij een reactie oproept.

Ik realiseer me zolang ik mijn mind redenen onbespreekbaar laat dat ik energie blijf produceren waarop ik irritatie, boosheid en onbegrip ervaar.

Binnen deze specifieke situatie is mijn verwachting over de afwijkende hoogte van het minimum aankoopbedrag niet de oorzaak van mijn reactie.

Ik realiseer me daarnaast dat ik zuinig met mijn geld wil omspringen.

Ik realiseer me dat ik mijn reactie koppel aan de hoogte van het bedrag.

Ik realiseer me dat dit bijzaken zijn.

Ik realiseer me dat de aanleiding van mijn reactie ligt in het feit dat ik kort daarvoor bij de provider binnen stap. Daar is het druk waarop ik naar de supermarkt ga.

Daar realiseer ik me dat ik thuis online mijn beltegoed wilde opwaarderen. Ik heb dit niet gedaan. In de winkel erger ik me aan mezelf en mijn nalatigheid om voor mezelf te staan.

Ik stel mezelf ten doel dat ik verantwoordelijkheid draag voor de oorsprong van mijn mind gedrag.

Ik realiseer me dat ik mijn doelstelling vandaag uitschrijf in deze blog.

Ik stel mezelf ten doel de oorzaken van mijn mind onderzoek, uitschrijf en hierop Zelfeerlijk Zelfvergeving, realisaties en vervolgens zelfcorrecties beschrijf.

Ik realiseer me dat ik deze doelstelling vandaag inlos en me daardoor realiseer dat ik mijn ergernis over de hoogte van het beltegoed had kunnen vermijden door mijn beltegoed online op te pimpen.

Als en wanneer ik mijn keuze om mijn beltegoed op te waarderen betwijfel, één stapje terug zet, alvorens in reactie te gaan, mijn twijfels als bewuste gedachten overweeg en mijn reactie stop via de instructie, Ik Stop en Adem.

Ik stel mezelf ten doel dat leren realiseren waaruit reacties ontstaan op ervaringen dat het steeds weer ondersteunend is om me te realiseren dat het punten/ervaringen betreft waar ik geen verantwoordelijkheid voor heb genomen in/als mezelf.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik in reactie op mijn uitstelgedrag vermijd online beltegoed te kopen.

Meer Zelfvergevingen volgen…

Geef een reactie

