Dag 246 Realiserend leren.

Afbeeldingsresultaat voor desteni realiserend leren

Aan mijn ervaring heb ik allerlei mind ballast, gedachten, gevoelens en emoties verbonden.

Zie voor context vorige blog.

Ik bleef zitten met vragen omdat ik informatie uitleg/miste waarop ik vervolgens mijn interpretatie heb geplakt. Deze vragen woekeren door binnen mijn geest. Conclusie: mijn huidige reactie op extern gedrag ontstaat in mezelf als innerlijke herinnering. Hieruit ontstaat een energetische reactie.

Ik realiseer me dat mijn gedachte is ontstaan uit onbegrip in reactie, de aanleiding om te vertrekken.

Ik realiseer me dat D verantwoorde-lijk was voor onaangekondigd vertrek.

Ik realiseer me dat ik verantwoordelijk ben voor mijn interpretatie en reactie op een persoon of situatie.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik aan mijn informatie een conclusie, reactie heb verbonden.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik aan uitleg missen over het ontstaan van een voor mij onbegrijpelijke situatie mijn gedachte aan gedrag van een ander heb verbonden, me nu realiseer dat zijn gedrag niet de oorzaak is voor mijn gedachten.

Ik realiseer me dat ik aan de externe situatie die afwijkt van mijn interne aanname denk dat de ander geen rekening houd met mijn gevoelens, gedachten en emoties. Ik realiseer me dat deze reactie in mezelf is ontstaan in reactie op het gedrag van D.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben in reactie op iets wat extern gebeurd mijn reactie is binnen mijn mind in reactie op met de noorderzon vertrekken benoem als verkeerd gegaan.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik onbewust excuus en uitleg van redenen verwacht.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik betwijfel wat anderen zeggen zodra dit afwijkt van de interpretatie waaruit mijn gedachten, gevoelens en emoties zijn opgebouwd.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik aan wat ik betwijfel zodra dit afwijkt van mijn interpretatie aan mijn gedachten, gevoelens en emoties waarom vragen verbind om mijn mind te bevestigen.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik in reactie op anderen mijn mind claim als uitgangspunt voor discussie. Ik realiseer me dat ik alleen rekening houdt met mijn mind construct. Een reactiepatroon dat behoefte heeft aan rekenschap waarmee ik anderen beoordeel.

Ik realiseer me dat ik in reactie op anderen resoneer met mijn mind.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik bij gebrek aan informatie in mezelf spanning ontwikkel.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben omdat ik denk dat er iets verkeerd gaat spanning in mezelf ontwikkel waarop ikzelf vaak met de noorderzon ben vertrokken.

Ik stel mezelf ten doel dat ik bij reacties in mezelf eerst dooradem.

Ik stel mezelf ten doel dat ik de informatie waarna ik verlang benader overeenkomstig mijn mind reactie.

Ik realiseer me dat de aanleiding van mijn mind reactie zich in mezelf bevind.

Ik realiseer me dat ik leer van mijn reacties.

Ik realiseer me en stel mezelf ten doel dat ik vriendelijker en milder ben in relatie tot mijn reacties die ik als beschermingsmechanisme in mezelf heb aanvaard en toegestaan.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben me dat ik anderen mijn verplichting om uitleg opdring.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik met waarom vragen van anderen uitleg verwacht over hun beweegredenen.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben als uitleg achterwege blijft ik wegloop.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik vervolgens mijn verantwoordelijkheid ontloop.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik wegloopgedrag rechtvaardig vanuit mijn veronderstelling dat mensen rekening met mij moeten houden.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben me dat ik bij uitblijven van een plausibele reden dacht die fout vergeef ik je nooit.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben als anderen afwijken van mijn verwachting dit veroordeel als fout.

Ik realiseer me dat ik mijn verwachting projecteer op het gedrag van een ander dat het deze verwachting is die afwijkt.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik mijn mind projectie zie als uitgangspunt voor mijn rechtvaardiging dat anderen rekening moeten houden met mijn verwachting.

Ik realiseer me dat ik hierdoor afscheiding en onduidelijkheid creëer.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik door mijn veronderstelling veel meer mind afscheiding en onduidelijkheid creëer omdat ik me realiseer dat ik van een ander het door mij bepaald gedrag verwacht.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben als en wanneer dit gedrag uitblijft dat ik boos wordt omdat mijn verwachting niet uitkomt.

deel 2…

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik zo streng ben en standvastig in mijn verwachting en als gedrag uitblijft dat ik boos wordt of geïrriteerd raak.

Ik stel mezelf ten doel dat ik mijn reacties eerst betwijfel, met geduld en tijd overweeg welke impact mijn gedrag heeft op mezelf en mijn omgeving.

Ik realiseer me dat ik gisteren nadat ik deze blog gepubliceerd heb weer boos werd en in reactie en gegaan omdat mijn verwachting afweek van de realiteit. Ik kocht voor een bedrag beltegoed. Mijn verwachting en veronderstelling was ik koop €10,-. Online kan ik voor dit bedrag beltegoed aanschaffen. Aan de kassa in de supermarkt kan dit niet. Hier is het minimum €15,-. Vervolgens reageer ik in het bijzijn van de kassamedewerkster met de opmerking ‘wat onzinnig’ stelletje oplichters. De medewerkster verontschuldigd zich. Hierop zeg ik haar dat ik niet haar maar de provider aanspreek. Ik realiseer me dat ik vervolgens denk dom mens, je reageert zonder navraag van de reden van mijn reactie.lol

Ik realiseer me dat ik mensen achter blijven met vragen.

Ik realiseer me zolang ik mijn mind beweegreden onbespreekbaar hun gang laat binnen mijn mind aanwezige gedachten, gevoelens en emoties energie produceren waarop ik irritatie, boosheid, onbegrip, en uitleg verplicht verwacht ervaar en vervolgens weer de situatie ontwijk. Binnen deze specifieke situatie is mijn verwachting over de hoogte van het minimum aankoopbedrag de oorzaak. Ik realiseer me daarnaast dat ik zuinig met mijn geld wil omspringen. Ik realiseer me dat ik mijn reactie koppel aan de hoogte van het bedrag.

Ik stel mezelf ten doel dat ik verantwoordelijkheid draag voor de gevolgen en oorzaken van mijn mind gedrag.

Ik stel mezelf ten doel de oorzaken van mijn mind bewust te maken en onderzoeken, uitschrijven en zelfvergevingen, realisaties en vervolgens zelfcorrecties beschrijven.

Als en wanneer ik mijn keuze betwijfel eerst een stapje terug zet alvorens in reactie te gaan, mijn reactie stop via de instructie, Ik Stop en Adem.

Ik realiseer me de noodzaak en verplichting van mijn verantwoordelijk.

Ik stel mezelf ten doel me blijven realiseren bij reacties op ervaringen steeds weer ondersteunend is om me te realiseren dat het punten/ervaringen betreft waar ik geen verantwoordelijkheid voor heb genomen in/als mezelf.

 

Geef een reactie

