Dag 241 Reactions as myself.

Afbeeldingsresultaat voor kritiek krijgen

In reactie op mijn vorige blog realiseer ik me dat ik de behoefte koester en wil dat de twee mensen in de woonkamer rekening houden met mij.

Ik vind het respectloos dat zij geen rekenschap houden met iets wat in mijn mind zich manifesteert namelijk mijn ergernis op geluid. De aanleiding van mijn reactie is dat ik bezig ben en achter mijn pc zit afgeleid wordt door het smakkende chips geluid. Mijn concentratie en focus verbleekt door deze externe afleider.

Daarnaast ben ik van mening omdat ik de chips producer wel verzoek/aanspreek op haar herrie mag het geluid iets minder, dat ik haar wel respectvol bejegen.

Ik reageer voornamelijk op de andere die aanwezig is op het moment dat ik mijn verzoek richt reageert kritisch want zij corrigeert mij en spreekt mij aan op mijn chips-geluid. Vervolgens spreekt zij mij aan dat ik met twee maten meet. Ik vind haar gedrag respectloos vanwege het feit dat zij geen rekening houd met mij.

Dit in tegenstelling tot mijn houding en gedrag. Waar ik de ander verzoek ‘mag het geluid ietsjes minder’ wordt ik zonder dat ik wetenschap heb van mijn gedrag en zonder verzoek gecorrigeerd.

Daarop reageer ik boos, geïrriteerd omdat de tijd die eraan vooraf gaat voordat ik de ander aanspreek allerlei gedachten door mijn mind razen die energie produceren. Ik was al zover dat ik op het punt stond om de kamer te verlaten. Dit heb ik achterwegen gelaten waardoor mijn mind generator op volle toeren energie kon produceren. Mijn energie die zich in mezelf versterkt kan ik niet adequaat doorademen waardoor ik probeer/denk te reageren met een verzoek.

Ik stel mezelf ten doel dat ik rekenschap wil houden met anderen en in hun aanwezigheid in plaats van een correctie hen wil verzoeken als ik behoefte heb aan minder geluid. De anderen weten namelijk niet welke gedachten binnen mijn bewuste mind circuleren.

Als en wanneer ik mijn gedachten spinsels observeer, Ik Stop en Adem.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik in de veronderstelling ben omdat ik een verzoek richt aan een ander dat een ander aan mij een verzoek dient te richten.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik verwacht dat anderen rekenschap houden met mijn mind reacties.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik anderen verantwoordelijk maak voor mijn ergernis.

Ik vergeef mezelf mijn oordeel in woorden en gedachten in mezelf aanvaard ten tijde van een ervaring toen ik zonder uitleg of verzoek werd aangesproken op mijn gedrag. Dit gebeurde zonder uitleg. Ik heb dit als respectloos betiteld. Ik realiseer me dat ik steeds verwacht dat men rekenschap moeten houden met mijn aanname – hou alsjeblieft eens rekening met mijn behoefte aan uitleg, begeleiding en dialoog voordat je me corrigeert.  Het zijn deze onzichtbare mind gedachten die als in mezelf aanvaard en toegestaan positief – een gevoel- en negatief – een emotie – geladen energie produceren in reactie op de manier waarop ik op extern gedrag – chips geluid productie – intern/inwendig fel reageer op, als in mezelf aanvaard en toegestaan, degene die chips geluid produceert. Ik ben dus zelf verantwoordelijk en de aanleiding dat ik meer en meer energie genereer.

Ik realiseer me dat ik in dit moment afgescheiden van mijn fysiek vanuit mijn mind verzoek of dat het geluid ietsjes minder mag.

Ik realiseer me dat ik eerst mezelf ondersteun en assisteer en mijn mind stabiliseer met doorademen waardoor ik contact maak met mijn fysiek. Hiermee ondersteun ik mezelf effectief. Vanuit deze staat van zijn kan ik de ander zonder reactie verzoeken of het geluid minder mag.

Het kan zomaar zijn dat ik door deze verandering niet langer reageer op dit geluid omdat ik mijn mind vervolgens door middel van zelfvergeving ontdoe van haar negatief geladen emotionele energetische aanhechting.

Deze maak ik in eerste instantie zichtbaar met een in mezelf aanwezige bewuste gedachte. In de les heb ik deze gedachte besproken met mijn buddy.

Omdat ik mijn gedachte in woorden Zelfeerlijk onder ogen kom maak ik mezelf verantwoordelijk dat ik mijn reactie op geluid zal stoppen.

Ik stop en Adem, waarop Zelfvergevingen schrijven volgt waardoor ik onbewuste realisaties zichtbaar maak waarop ik kan verder borduren.

Geef een reactie

