Dag 235 Senses

Afbeeldingsresultaat voor senses

Senses: bewustzijn; bewustheid; bezinning; besef; realisatie; verwezenlijking; te-gelden, verstand.

https://translate.google.nl/#nl/en/bewustzijn

In reactie op mijn vorige blog ongehoorzaamheid, realiseer ik me, ik kom tot besef. Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik me erger. Ik realiseer me dat deze ergernis in mezelf aanwezig is. Ik erger me aan de reizigers die in mijn beleving en volgens mijn waarneming ‘ongeoorloofd herrie produceren’.

Ik realiseer me dat ik van mening ben dat de herrieproducent hierop aangesproken moet worden. Tenslotte zit ik in de stiltecoupé waar de regel geldt dat hier stilte gerespecteerd wordt. Wanneer werd ik me als kind voor het eerst bewust van de herrieproducent? Ik werd me voor het eerst gewaar dat er herrie bestaat, vanaf het moment dat ik de aller-eerste-keer herrie heb ervaren/ontmoet zonder dat je daar woorden aan toekent. Voor die tijd was mij de betekenis herrie in de vorm van bewuste woorden niet bewust.

Aan herrie ging ik voor het eerst waarde toekennen doordat ik aan herrie in woorden en later gedachten/mind werd waarde ging toekennen. Ik heb aanvaard en toegestaan door waarde toe te kennen aan herrie hieraan bewustzijn/mind toegekend. Ik heb dit besluit in mezelf aanvaard en er mind aan toegekend.

Ik vergeef mezelf dat ik in mezelf toegestaan en in mezelf aanvaard heb dat ik aan herrie betekenis toeken die mij weerhoudt dat ik in eenheid gelijk sta aan al het Leven omdat ik herrie veroordeel waardoor door mijn veroordeling eenheid en gelijk verdwijnt.

Ik vergeef mezelf dat ik mezelf toesta en aanvaard dat ik in reactie op de mevrouw in de stiltecoupé die hardop aan het praten is met haar reisgenoot, anticipeer in mijn besluit dat ik boos wordt door haar ongehoorzaamheid. En vervolgens in reactie op haar gedrag in mezelf negatief geladen energetische lading produceer.

Al vrij snel realiseer ik me tegenwoordig dat ik in bewust in reactie schiet. Om in mezelf minder mind te erkennen, stop ik met lezen, Vervolgens focus ik bewust op mijn Ademhaling. De door de NS opgelegde regels worden toch wel geschonden.

Ik begrijp die dame niet, dat ze haar mond niet houdt. Ik vind haar stout.

Ik vind gehoorzaamheid een issue realiseer ik me.

Als en wanneer ik signaleer dat ik in reactie schiet, Ik mezelf Stop en Adem. Hiermee kan ik me in dat moment effectief ondersteunen door door te Ademen waardoor mijn bewuste mind-reactie niet toeneemt. Omdat ik me ten doel stel dat ik niet bestuurd wil worden door mijn mind ga ik in mijn Ademhaling.

Omdat ik zelf mijn mind stop neemt de fysieke pijnreactie af in mijn lichaam. In reactie op ongehoorzaamheid ervaar ik minder zweet op mijn rug, minder pijn in mijn hals en schouders en minder pijn in mijn borstpunten.

Vanaf het moment dat ik me realiseer dat in reactie ben, waar ik voorheen, de vrouw vanuit mijn woedereactie op ongehoorzaamheid nog wil aanspreken. Waar ik voorheen voorbij kijk aan haar metgezel met een blik waarmee ik hen wil laten inzien dat zij dienen te zwijgen. Ik kan wel mezelf dienen met DoorAdemen. Ik Adem door en ik ondersteun mezelf omdat mijn mind niet toeneemt. Deze ondersteuning kan ik bewust toepassen. Vervolgens ga ik mijn toepassing in de mind-reactie verkleinen door hier daadwerkelijk, de daad bij het woord voegen, Zelf-vergeving-op-toe-te-passen. Ik maak mezelf verantwoordelijk. Ik ben zelf de autoriteit van en voor mijn Welzijn. Wel-Being-ness.

Het boekje dat ik lees hoef ik niet meer vanuit boosheid en frustratie in mijn tas te gooien.

Ik realiseer me dit omdat ik niets zeg en de dame niet aanspreek op het niet naleven van de regels en niet langer pijn ervaar. In tegenstelling tot mijn mening dat men dient te gehoorzamen pas ik me aan aan mijn pijn. Ik zeg niets tegen de vrouw en stel me gelijk aan mijn pijn door door te ademen.

In mijn volgende blog dag 236 zal ik het laatste deel uitschrijven.

Wat me opvalt is dat we met meerdere mensen in de stiltecoupé onze reis maken en dat er naast mij werkelijk niemand is die de dame aanspreekt. Ik realiseer me dat in dit moment meerdere punten van mezelf zichtbaar maak.

Ik realiseer de verhuftering in de maatschappij waarin we geen rekening houden met elkaar. Ik ben van mening dat reizigers zich moeten conformeren aan regels. Ondertussen blijf ik doorademen waardoor de pijn in mijn fysiek afneemt.

Inmiddels zijn de vrouw en haar reisgenoot uitgestapt. De rust in mij is weer hersteld. In het moment van reactie realiseer ik me dat ik de vrouw vanwege haar harde praten veroordeel en vervolgens van mening ben dat ik haar ongehoorzaam vind haar gedrag ongepast.

Geef een reactie

