Dag 233 Consiousness

Afbeeldingsresultaat voor consciousness awakening

In mijn vorige blog eindig ik met de realisatie dat ik mezelf verantwoordelijk acht om me te ontdoen van mijn positief of negatief geladen mind (gedachten, emoties of gevoelens) door consequent, efficiënt en doelgericht te werk gaan en me te ontdoen van deze lading.

Deze mind lading, door mezelf aanvaard en toegestaan, ontstaan binnen mijn mind opgeslagen herinnering aan een negatieve of positieve ervaring in het contact met een persoon of tijdens een specifieke gebeurtenis.

Het doel van het schrijfproces is om deze lading te ontrafelen en ontdoen van haar lading zodat deze reactieve lading niet langer resoneert met een persoon of gebeurtenis in Hier waardoor de herinnering actief wordt geladen.

Ik realiseer me dat ik bewust situaties vermijd/ontwijk waar ik kans maak dat ik bekenden ontmoet. De vraag die bij me opkomt ‘wat kom ik tegen op het moment dat ik bekenden ontmoet? En wat wil ik ontwijken?

Ik realiseer me als ik in Meppel rondloop heb ik geen last van het feit dat ik het risico loop dat ik bekenden ontmoet. De kans is kleiner.

Ik realiseer me een vervolg gedachte namelijk dat ik in de periode toen ik nog meer geld kon besteden dat ik toen ook al last had van het feit dat ik moeite had om door een drukke winkelstraat of langs een vol terras te lopen.

Mijn angst ontstond vanaf het moment dat ik me bewust werd van het feit/gedachte dat ik risico liep door mensen aangestaard te worden.

In mijn mind beleving werd ik door hen negatief geëvalueerd!!!

Zodra ik me hiervan bewust werd, gaf dit feit in mijn mind vooraf aan een wandeling in het openbaar mij de garantie dat ik door bekenden bekeken en aangestaard zou worden. Mijn mind ging mijn doen en laten bepalen.

Maar wat maakt nu dat ik situaties ontwijk waar ik kans maak dat ik de blik van bekenden die me aanstaren ontmoet?

De gedachten die ik in mijn geest heb aanvaard en toegestaan is het antwoord. In feite veroordeelt mijn gedachten de mensen in dat moment. Hetgeen me in gedachten afscheid van de ander omdat ik denk dat zij mij vreemd aankijken en over me zullen roddelen of negatief praten of zeggen: ‘kijk daar heb je die loser, die alles had en al genoeg kansen heeft gehad.

Deze voorbeelden zijn uitspraken die mensen daadwerkelijk in mijn richting hebben uitgesproken. Uitlatingen die mij negatief beïnvloeden omdat? In feite sta ik mezelf toe dat ik een loser ben. In mijn gedachten ben ik een loser omdat ik deze gedachte in mezelf heb aanvaard en toegestaan waardoor ik me als zodanig ga gedragen omdat ik denk dat ik een loser ben. Deze gedachte roept vervolgens het gevoel dat ik me onheus bejegend voel waaraan ik waarde toeken in de vorm van negatief geladen emoties zodat ik me beroerd, verbaasd, schaamtevol en met stomheid geslagen voel.

Aspecten van één bewuste gedachte, nog onbewust in mijn geest, roept dit alles op omdat ik dit uitschrijf.

En wat doet dit gevoel met mij? Welk gedrag komt hier uit voort? En wat is het gevolg van mijn gedrag? En welke gedachte roept dat gevolg vervolgens op? lol

wordt vervolgd…

 

 

Geef een reactie

