Dag 141 Oprecht Zelftrots zelf ondersteunen.

Ik realiseer me dat altijd oprecht kunnen zijn niet altijd gemakkelijk was en vanzelfsprekend. Een hele tijd heeft het geduurd voor ik zover was. Ik merk dat ik er automatisch op vertrouw dat anderen ook oprecht kunnen en durven zijn. Ik merk ook dat ik wel eens oordeel en mezelf afvraag waarom kunnen jullie dit nog niet? Ook ben ik wantrouwend op complimenten van anderen en vertrouw meer op mijn eigen onderzoek. Door situaties aan te gaan bijv. Van Sylvie kreeg ik feedback of ik Zelftrots kan zijn. Gisteren tijdens een training werd de vraag gesteld of we ook trots kunnen zijn op onszelf. Opmerkelijk.

Voordat ik tot het besef kwam om te stoppen met alcohol drinken was ik ik minder goed in staat om mijn kwetsbaarheid daadwerkelijk te tonen. Want omdat ik onzeker was en zelfvertrouwen wou ontwikkelen ging ik drinken. Ik ben trots dat ik gestopt ben mezelf te verdoven.

Een Positieve Gevoels Aanhechting zelfvertrouwen / zelftrots kon ik realiseren met steun van alcohol. De ervaring Zelftrots met alcohol op was ik in staat om wel oogcontact te maken en dat ik me realiseerde dat alcohol voor mij medicijn was. Want door de werking alcohol was ik zelf in staat om de Negatieve Emotie reactie vernedering te verdoven. 

Met alcohol gebruik kon ik dus zelf de Negatieve Emotie Aanhechting – angst voor oogcontact verbloemen en was ik fysiek in staat oogcontact NIET te vermijden. Alcohol doet het zelfde als de dooradem techniek toepassing. 

Ik realiseer me wat er gebeurt, ik ervaar de energetische reactie wel en na doorademen kan ik later zelfvergeving toepassen.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik alcohol heb gebruikt als toepassing om Zelfvertrouwen en Zelftrots te zijn tijdens oogcontact gesprekken.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben dat ik anderen bejegend heb en mezelf toegestaan heb vanuit afscheiding volgens een irreëel beeld gemanipuleerd heb.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben snelheid in drinken heb ontwikkelt en bewust een schakelaar in mijn hoofd kon omzetten als werkzame noodoplossing afscheiding.

Ik realiseer me dat ik hierop Zelfcorrectie kan wil en zal toepassen. Wanneer ik nog eens alcohol neem en alcohol deze plek / werking hier overneemt dat ik dreig afgescheiden te raken van hier, Ik stop en adem. Ik realiseer me zoals in de adem techniek toepassing ik ook afscheiding ervaar en oprecht terugadem. Niet bewust van deze werking voorheen dat ik zonder alcohol gebruik op oogcontact dissocieerde. Later werd ik me bewust van dissociëren en dat ik ging participeren in deze ervaring waardoor ik mezelf verhinderde om effectief te zijn. Ik realiseer me dat ik me dan ging afzonderen of in irritatie Negatieve Aanhechting reageerde. Ik stel mezelf ten doel dat ik irritatie oprecht zal uitspreken als in mezelf aanvaard en toegestaan. Ik pas doorademen toe op een oogcontact energetische reactie. 

Ik realiseer me dat de mogelijk aanwezig is dat ik nog wegkijk en alvorens in reactie te gaan: vermijden / afzonderen kijk ik terug naar de oogcontact persoon en ga doorademen. Ik realiseer me dat ik wel in gesprek blijf, weliswaar oprecht als in hier wandelend. Ik realiseer me dat deze toepassing wandelen mij Zelftrots maakt. 

Geef een reactie

